A
les cinc menys dos minuts vaig entrat pel portal de l’edifici, vaig saludar el
porter i quan anava a polsar el botó de l’ascensor, em vaig adonar que hi havia dues portes, que
un dels dos no hi era l’ascensor però l’altre sí. Un ascensor modern, però amb
l’exterior i l’interior de fusta, que donava una sensació més de confessionari
que d’ascensor. Tot el vestíbul tenia aquest aire que jo en dic d’edifici de
despatxos d’advocats de torn.
Vaig pensar: aquests pisos del centre de la ciutat, on hi conviuen
famílies i despatxos professionals, s’assemblen tots: La majoria tenen porter,
dos ascensors, suposo que han reconvertit el que antigament servia pel servei,
i un estil entre rococó i post modern poc definit.
Un cop a dins la feina va ser meva per trobar el botó del meu pis.
Aquest costum de posar els botons a l’alçada dels genolls, la poca llum que hi
havia a la fosca cabina de l’ascensor, que els botons no tenien LED i que, per què
no dir-ho, un ja té una edat..., em va complicar força la cosa.
Un cop arribat al 5è pis, vaig sortir de l’ascensor i vaig anar fins la
porta “B”. Vaig veure que hi havia dos timbres: el de tota la vida, senzill, amb el piu per
picar de plàstic blanc i integrat a la porta de fusta fosca i massissa i un de
modern, afegit al lateral sense gaire cura i amb el cable mig penjant. Vaig
pensar allò de que les coses abans es feien millor i vaig picar el timbre vell.
Va sonar un ring i vaig confirmar la
meva teoria.
Va obrir la porta un noi d’uns vint i pocs anys, amb un vestit comprat
a Mango o a les rebaixes i una corbata fosca d’aquelles que tothom en té una
guardada en algun armari. Estava clar que portava vestit perquè ho exigia el
guió. Per sobre l’espatlla del noi vaig intuir que era un pis dels antics de l’Eixample,
reformat per utilitzar com a despatx, amb poca llum i colors foscos en la
decoració.
—Bona tarda, sóc en Joan Pérez i he quedat per una reunió amb en Quim i
la Beatriz—vaig dir jo.
—Bona tarda, si vol passar... —va fer ell— indicant-me el despatx que hi
havia just enfront.
Jo, que feia estona que voltava pel carrer i havia begut molta aigua
durant tot el dia , li vaig demanar:
—Que podria anar un moment al lavabo?
—I tant, la segona porta a la dreta.
Vaig deixar a sobre la taula els documents que portava i em vaig
dirigir on m’indicava el noi. La porta del lavabo, com totes les altres del
pis, semblava comprada al mateix lloc del vestit del noi i estava pintada amb
un color entre blau i gris. Per poder entrar havies d’obrir de bat a bat la
porta, doncs el renta mans no et deixava entrar si no ho feies. Un cop a dins,
el primer que em va cridar l’atenció va ser, a sobre mateix del lavabo i a
l’alçada de la vista, un quadro petit que vaig batejar com un “Velázquez”,
recordant la visita a algun museu, malgrat la meva poca cultura pictòrica.
La veritat és que no em vaig fixar en gaire cosa més, doncs aquell
quadro em va tenir tota l’estona abstret, tant visual com mentalment. Era un
retrat quasi de cos sencer, doncs només no es veien els peus, d’una dona vestida
amb un vestit de màniga ampla, d’un color groc molt adient al lloc on ens
trobàvem. Era llarg i ample, enorme, i l’hi cobria tot el cos. Duia una mena de
flors vermelles, cosides a l’alçada del coll, un gran collaret d’or amb pedres
de color vermell i un mocador de conjunt a la mà dreta.
Mentre mirava els detalls, anava pensant quin podia ser el motiu de
posar aquell quadro allà. Els hi va sobrar i el van deixar allà? Volien donar
una imatge de cultes?...
Al final em vaig adonar que portava una bona estona contemplant el
quadro, que el noi segurament devia estar esperant que sortís per anunciar la
meva arribada i que potser es pensaria que m’havia passat alguna cosa.
Vaig sortir al passadís i efectivament, el noi, que m’estava esperant,
va fer veure que sortia d’un despatx i em va convidar novament a entrar al
despatx on havia deixat els documents.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada