dilluns, 2 de desembre del 2013

Comunicant amb Carl Gustav Jung 1875-1961 (Francesc Blasco)

—Hola, hola...? Em sents? Sí, sí,...? No t’espantis Carl, t’estic parlant des del futur. Saps allò de la màquina del temps? Doncs ja està inventada. Bé, no del tot, només podem parlar i escoltar, però no traslladar-nos...
>>Em dic Francesc, estic al 2013 i he volgut contactar amb tu perquè darrerament he estat llegint i treballant amb algunes de les teves idees i et volia explicar com et veiem en el meu temps.
>>Per cert, com et va amb el Freud? Ja m’he assabentat que vàreu acabar barallats...
>>Que què? Ah! Que tots els teus alumnes acaben volent ser millors que tu i per això t’ho volen discutir tot.
>>Bé, com et deia, avui, al 2013, la teva obra torna a estar de moda. Sobretot allò dels tipus psicològics que vas descobrir, i que serveix per entendre el perquè algunes persones són tan diferents a les altres. Vas arribar a la conclusió que el món es podia dividir en extravertits i introvertits, i dins d’aquesta classificació encara podies dividir en funció de si la persona utilitzava més el pensament, o el sentiment, o les sensacions, o la intuïció.
>>Darrerament s’han inventat una sèrie d’eines (DISC, MBTI, INSIGHS,...) basades en els teus tipus psicològics, per ajudar els líders a millorar les seves competències de relació amb els seus equips.
>>Què dius? Ah! Que no saps que vull dir amb líders i competències? Sí, mira, t’ho explico. Avui en dia les persones que dirigeixen les grans empreses se’ls tracta de líders, en el sentit que ja no només manen, com s’ha fet tota la vida, sinó que representa que ho fan molt millor. I les competències són les capacitats o habilitats, que avui en dia estan tipificades i que se suposa han de tenir aquests líders per poder dir que ho són.
>>La setmana passada, sense anar més lluny, vaig fer un taller per a un grup de directius on vaig utilitzar una d’aquestes eines. Per això darrerament he repassat els teus coneixements al respecte. Hauries d’haver vist la cara que posaven en adonar-se’n que, contestant una sèrie de preguntes, el grup s’anava dividint en quatre grups més petits, que actuaven de diferent manera al davant del mateix fet.
>>Jo pensava en tu i en que realment vas ser un avançat al teu temps, i que vas transformar el món de la psicologia moderna. I t’ho volia dir.
>>Com? Ah! Que gràcies pel detall, però que has de marxar a barallar-te amb el Freud?
>>Molt bé doncs, encantat de conèixer-te i fins un altre dia!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada