dilluns, 8 de juny del 2015

Nota d'un nàufrag (Antònia García)

AUXILI! AJUDEU-ME!

Em dic Xavier Alzina i Puig.
El meu vaixell, de nom “Drac marí”, que anava amb rumb a Cuba, va naufragar el dia primer d'abril a l'Oceà Atlàntic. Ignoro el punt exacte, però l'última etapa que vam fer era l'illa de Madeira. Em fa l'efecte que tothom ha mort. Jo vaig tenir xamba i, enfilat en un armariet de roure, vaig anat a parar en una illa petita no habitada. Bé, de fet, el primer dia vaig haver de matar un caníbal que hi vivia. Ara, tret de mi, no hi ha ningú.
Ignoro el grau de latitud i de longitud de la meva illa. De nit, damunt meu mateix, veig al cel el Carro Major i la Polar.
He comptat dia rere dia i avui he arribat a 30 d'abril de l'any 2015.
Vaig néixer el 4 de febrer de l'any 1985 a Matadepera, província de Barcelona, Catalunya, Europa. Allí, a Matadepera, hi viu la meva família, al carrer del Forn número 8. Localitzeu-la i dieu-li que encara confio tornar-la a veure.
He provat de fer un rai per anar a mar obert, però en tota l'illa no hi ha arbre que no tingui corc o banyarriquer. Per tant, no em val.
Per fortuna, a l'illa hi ha una font d'aigua. Menjo algun coco i altra fruita i atrapo algun peix, de tant en tant. També caço algun conill. Puc fer foc amb pedra foguera. Però tinc por de tornar-me boig o de morir. Avui, però, a la platja he trobat una ampolla de vidre amb tap. Hi fico una nota, redactada amb tinta de calamar, i la llançaré al mar. ¿Tindré bona fortuna, com he imaginat mentre dormia?
Em cal ajuda urgent! Per favor, porteu l'ampolla i la nota a l'Autoritat Marítima o a Protecció Civil perquè em puguin venir a cercar! No m'abandoneu aquí! Ajudeu-me!

Firmat: Xavier Alzina

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada