dilluns, 15 de juny del 2015

Com passa el temps! (Montserrat Fortuny)

Com m’ha passat el temps!
Per a explicar-ho no he volgut recórrer a cap dels models que ens ha posat la nostra “senyo” d’aquesta setmana, no. He anat en una de les prestatgeries de llibres que tinc i he agafat els RECULLS que guardo, amb tot l’afecte, del nostre Taller d’Escriptura Creativa.
Em semblava que feia pocs dies que en tenia dos, després tres, després... Ja en tinc set! En un obrir i tancar d’ulls.
Com va començar tot?
Un dia, a Sant Feliu de Guíxols, en una celebració, vaig conèixer una senyora molt agradable, una mica més gran que jo, la Rosó. Ens vàrem retrobar a la platja, cada dia, i l’amistat va contiuar.
En saber que m’agradava escriure, em va comentar que una germana seva, més jove que nosaltres, la Núria, anava a un taller d’escriptura del Guinardó i em va engrescar perquè també hi anés jo. Hi vaig anar i, sí, em va agradar molt.
També em va plaure moltíssim la professora, la Consol, però només vaig gaudir del seu mestratge un curs, perquè ben aviat se’n va anar a fer poemes per als àngels, després d’una llarga malaltia. Però ens va deixar les ganes d’omplir de lletres els papers blancs.
Aquell curs vaig tenir el meu primer Recull a les mans, amb escrits de totes les alumnes que hi havia llavors. Les més veteranes i que han continuat fins ara, ja en tindran quinze... I és això, els quinze anys del Taller, que celebrem enguany.
Aquest primer que tinc és el del curs 2007-2008. Porta a la coberta la imatge del vidre d’una finestra, regalimant aigua, amb una fulla d’arbre, vermella, i unes lletres grogues que diuen: BOCINS ÍNTIMS, i la introducció encara és feta per la nostra mestra i amiga, la Consol, i parla per primera vegada del nostre blog, “El poder de les lletres”. En aquest recull hi escrivim: Maria Lluïsa Aragonés, Mari Carmen Briones, Montserrat Fortuny, Antònia García, Dolores Marín, Carme Marquès, Carme Martín, Coral Romà, Pilar Riudor, Núria Soler i Inma Vila.
Unes quantes van deixar de venir en no tenir la mestra. Però nosaltres ens vàrem conformar a portar la classe les més veteranes, una setmana cadascuna. Més endavant es va augmentar el nombre de “mestres” setmanals.
En el Recull del curs següent, el 2008-2009, la coberta porta el títol de “Pluja de lletres”, representa un pont antic, del Japó, amb una noia amb paraigua que hi passa, i les lletres blanques, que ressalten en la foscor del cel, diuen C O N S O L, com si fossin flocs de neu, entremig de lletres petites, que no es deixen llegir. Això indica com n’estàvem, d’enyorades, encara! Només quedàrem al peu del canó: Maria Lluïsa Aragonés, Montserrat Fortuy, Antònia García, Carme Marquès, Coral Romà i Núria Soler. Però amb molts més fulls cadascuna i un treball en comú: “Les agulles d’estendre”. Molt interessant.
El del curs 2009-2010, només diu: ”Taller d’Escriptura Rocaguinarda” i les xifres corresponents i hi ha una fotografia de flors blanques d’ametller, feta per la Núria. I les escriptores som: Maria Lluïsa, Montserrat (amb dibuixos de color), Antònia, Coral i Núria, també amb moltes pàgines cadascuna i un escrit comú: “El mercat del Guinardó”, en el qual no hi vaig participar perquè no el coneixia, ja que no era el meu.
El de 2010-2011, com tots els següents, tots porten el mateix: “Taller d’Escriptura…” i el curs. I aquest, una foto que ocupa tota la plana, molt bonica, d’un arbre ple de fulles vermelles, del jardí de la Núria, i feta per ella. Hi ha una nadala escrita en comú i dedicada als quatre elements: Foc – Aire – Aigua – Terra. Hi participem: Maria Lluïsa Aragonés, Montserrat Fortuny, Antònia García, Coral Romà i Núria Soler. També amb moltes pàgines cadascuna.
El Recull del 2011-2012 té per portada la imatge d'un bosc on els arbres, en lloc de fulles tenen llibres i n’hi ha alguns, de llibres, que han caigut a terra i han quedat oberts. Porta dos escrit comuns: “La màgia de les paraules”, una història que passa a la llibreria Rocaguinarda i que acaba quan es coneix el personatge principal, que és el bandoler que dóna nom a la Cooperativa i Llibreria. L’altre, està escrit només amb monosíl·labs i les escriptores som: Mercè Clemente, Anna Collado, Montserrat Fortuny, Antònia García, Montserrat Lledó, Carme Marquès, Dolors Oller, Raquel Pèrez, Coral Romà i Núria Soler. I va resultar molt graciós i divertit de confeccionar. Les mateixes autores som les que ocupem, cadascuna, els fulls restants del quadern.
El de 2012-2013, és diferent: hi ha una noia escrivint, a la platja. Està asseguda d’esquena, a la sorra, en una tovallola, que és l’estelada. Al fons, molt a prop, el mar. Les autores dels escrits de l’interior són: Anna, Antònia, Carme (als seus escrits sempre hi apareix un arbre), Coral, Dolors, Laura, Montserrat i Núria. Aquesta vegada només hi surten els noms de pila. Els escrits no són tan llargs. Hi ha dibuixos de colors.
2013-2014:dibuix modern, de persones estrafolàries llegint llibres i portant roses. A l’interior hi ha un escrit comú: “Amnèsia”. I els escrits de cadascuna: Anna, Antònia, Carme, Coral, Elisabet, Laura, María Jesús, Montserrat, Núria i Pilar. Tots amb boniques fotos o dibuixos de coloraines.
Per això dic que aquesta col·lecció de Reculls indica com passa de pressa el temps. En un tancar i obrir d’ulls, en tinc set, a la llibreria, i aviat (jo ho faig a l’estiu) prepararem els fulls per a confeccionar el del curs 2014-2015, cosa que ens fa molta il·lusió a totes, molt ben avingudes i amants de l’escriptura, i així podrem celebrar l'aparició del número quinze, amb l’esperança de continuar molt més temps… el que se’ns escapa de les mans però que perdura al cor!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada