dilluns, 1 de desembre del 2014

Habitació d’hotel (Carme Marquès)


EDWARD HOPPER
1887 – 1967
Descripció de la imatge:

En roba interior, amb els ulls baixos, l’heroïna d’aquesta habitació contempla un llibre obert damunt dels genolls nuus, asseguda a la vora del llit. Els ulls i la cara resten a l’ombra. El dia s’extingeix, a fora vibra una circulació invisible.
Aquesta habitació, amb les maletes a prop d’una butaca de vellut verd dels anys 30, descolorida pel sol, esperen, desolades, , ser obertes. Sobre la butaca hi ha deixat l’abric.
Si mirem amb cura la imatge, ens criden l’atenció els peus de la dona tallats d’una manera rara; dóna la sensació de claustrofòbia.
En l’espai pictòric es reconeix la presència d’un conflicte, o també d’un drama. Personatges atrapats en un instant personal, obren pas a la imaginació literària on cada observador pot inventar una història. Imatges fascinants de llocs i gent de la vida quotidiana, escenes dramàtiques que fan la sensació d’aïllament i anonimat i la comoditat agredolça de la soledat.
L’obra pictòrica de Hopper, d’imatges congelades en el temps, on es perceben relacions ambigües dels personatges; l’entorn misteriós, on l’espectador imagina situacions dramàtiques. S’entén per què alguns directors de cinema s’hi sentiren atrets.
Alfred Hitchcock, s’inspirà en “Casa al costat del ferrocarril” per a la tenebrosa casa de “Psicosis”.
La protagonista del retrat, és una dona abatuda per la solitud. Està atrapada dins de les quatre parets d’una habitació d’hotel. Ha fet un llarg viatge en tren i encara no ha desfet l’equipatge. Distreu la ment llegint un llibre. Està decebuda. Ell no ha anat a recollir-la a l’estació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada