dilluns, 19 de gener del 2015

El meu nom és pluja (Pilar Zabala)

Els oceans són la raó del meu origen. El sol marca el procés de la meva existència i als oceans retorno després que la meva missió ha estat acomplerta.
En sortir del mar, em deixo anar fins a les altures embolcallada en un mantell vaporós que, en el seu avançar, es desdibuixa perfilant un munt de formes i mides diferents. El vent és el guia que du el timó de la meva ruta i a ell m'abandono fent camí cap a cadascun dels meus destins.
Sóc desitjada i ben rebuda en la majoria de racons de la terra, tot i que també és molt clar que se'm considera la causant d'un munt de problemes i desgràcies.
Ja se sap que mai no plou a gust de tothom. No sempre aconsegueixo afavorir els camps ni els conreus més assedegats i que, de vegades, em llanço a ploure amb tanta desmesura que causo tota mena d'inundacions i desfetes. Aquestes situacions tan lamentables no depenen tan sols de mi, en realitat es deuen a un fenomen atmosfèric tan complex que sobrepassa la mesura del meu propi control. És per això que aquests contratemps em fan sentir molt apesarada, perquè no és ni ha estat mai la meva intenció causar cap desgràcia.
Sovint, durant el temps dels meus desplaçaments, em veig acompanyada per un seguit de llamps i trons, un veritable i grandiós espectacle que acostuma a fer més soroll i espant que no pas mal.
A l'hivern, són molts els indrets on acabo aterrant suaument amb el meu vestit més blanc; llavors sóc anomenada neu en lloc de pluja. També em diuen calamarsa quan, en desfermar-se sobtadament les forces de la natura, acabo transformada en arrodonits i durs fragments de gel capaços de trinxar les millors collites.
El més positiu de la meva tasca és que allà on em deixo caure desapareix ràpidament la pol·lució que embruta i contamina l'aire. Netejo carrers, clavegueres, torrents, rius i rieres. Afavoreixo la crescuda dels éssers vegetals, omplo basses i pantans i sacio la set de molts animals.
Així sóc jo, la desitjada i alhora menystinguda pluja. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada