dilluns, 2 de març del 2015

#thenewstylite (Anna Collado)

ID 25163439 © Darshana3g | Dreamstime.com
La meva barba és tan llarga com els dies que fa que em vaig enfilar en aquest pilar. Hi romanc nit i dia amb les cames encreuades. La postura va ser dolorosa els primers dies, però ara fa temps que ja no me les sento. El pilar pertany a una obra abandonada en un solar del centre de Barcelona. Se’m va acudir la idea en senyal de protesta per la situació social i econòmica que viu el país, Europa i el món en general. Vaig pensar que seguir l’ascetisme en els temps que corren podia ser una molt bona opció, i fer-ho, emulant els antics estilites i en un lloc tan emblemàtic com una obra abandonada en una gran ciutat, seria exemplificant per a tothom.
L’Ajuntament al començament no va encaixar gaire bé la meva presència i va provar de desallotjar-me. Sortosament tinc un bon grapat de seguidors que ho van impedir. A més, quan turistes de tot el món van començar a difondre la meva existència a través de les xarxes socials amb el hashtag #thenewstylite i el meu pilar es va convertir en objecte de peregrinatge, l’alcalde es va fregar les mans i ara, fins i tot, em proporciona aliments regularment.
No sé quant de temps m’estaré aquí... Hi vaig pujar amb l’inici de la primavera i ara estic pensant que això a l’estiu serà insuportable. No sé com s’ho feien els estilites d’abans per estar-s’hi anys i anys... però crec que jo seré flor de primavera. Fins aquí arriba la meva experiència asceta, ara els problemes que els arreglin els polítics, que per a alguna cosa els paguem un sou! Només espero que l’alcalde em deixi baixar...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada