dimecres, 11 de maig del 2016

L'aigua i l'ampolla (Pilar Zabala)

 
Gairebé ja era l'hora. Els amics que esperava a sopar no trigarien a trucar a la porta. Vaig repassar-ho tot per si m'havia descuidat alguna cosa i el resultat em va satisfer. Damunt la taula no hi faltava res, tot estava llest, cuinat i preparat. A punt per a ser menjat.
                El timbre va sonar amb insistència, d'aquella manera tan característica que sempre fa servir en Jaume per anunciar la seva arribada.
                Ja érem tots asseguts al voltant de la taula quan de sobte algú em va demanar si tenia aigua fresca. No, no en tenia, havia oblidat una cosa tan senzilla com posar l'ampolla dins la nevera. Em vaig disculpar i vaig córrer a ficar-ne una dins el congelador, segur que en pocs minuts seria ben freda.
                La trobada va transcórrer com sempre amb una bona entesa entre tots. La conversa, les anècdotes i els bons records amanits amb frases divertides van fer que la nit semblés curta.
                L'endemà em vaig adonar que l'ampolla seguia dormint dins el congelador. Allà s'estava, la pobreta, oblidada de tothom i amb la seva pell de plàstic esquinçada per la pressió que l'aigua havia exercit al seu interior.
                Alliberada de la cuirassa plastificada, l'aigua apareixia ara amb la mateixa forma que l'ampolla que minuts abans la constrenyia. Durant una estona vaig contemplar extasiada aquella aigua gelada, brillant i transparent, que per una circumstància que res no tenia a veure amb la màgia o els miracles, es trobava ara amb aparença d'ampolla.
                El cas és que jo em pregunto: si aquesta porció d'aigua tingués consciència, se sabria només aigua o s'identificaria més amb l'ampolla?
                I ara, extrapolant la frase a nosaltres mateixos: ens identifiquem amb l'aparença del nostre cos o tenim consciència del que realment som?
                Vet aquí la qüestió.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada