dilluns, 6 de maig del 2019

Llibres (Montserrat Fortuny)


El dia vint-i-set d'abril va ser el meu sant, exactament quatre dies després de Sant Jordi, el Dia del Llibre.
    Devia ser per això que em van regalar set llibres...? No m'havia passat mai. Un o dos, a tot estirar, però set llibres...?
    Ja en tinc per dies d'anar descobrint histories d'amor i de guerra!
   Ja n'he llegit un, L'amant japonès, d'Isabel Allende. M'ha agradat i m'ha emocionat. És una història d'amor, tendra i bonica i poètica. Al final t'acabes enamorant tu, també, de l'Itximei. Això, les dones, i suposo que els homes s'enamoraran de l'Alma, la protagonista. Encara que també n'hi ha una altra, de noia, la Irina, una víctima de l'última guerra mundial i amiga seva. Però no explico res més. Llegiu-lo, que us agradarà!
    Un altre llibre, molt famós enguany, El fill de l'italià, de Rafel Nadal. Segurament que serà el següent que llegiré.
    Després, La pareja de al lado, de Shari Lapena, i em sembla que és de misteri.
    El següent, Societat limitada, de Ferran Torrent. D'aquest autor ja en vaig llegir un altre, ja fa temps, del qual no recordo el nom.
    De Maria Mercè Roca: Cames de seda. Aquesta obra va rebre el premi Sant Jordi l'any 1992.
    El libro de los Baldimore, de Joël Dicker, que és la continuació d'un altre que em va regalar el mateix amic l'any passat, La verdad sobre el caso Hary Quebert, que em va agradar molt, però que em va fer patir, en tractar-se de l'assassinat d'una noieta de quinze anys. Ja veurem, aquest!
   I, per fi, la Pepita Codina, una amiga meva que té 96 anys i que és mestra i fundadora d'una escola a Granollers, "L'Estel", em va regalar un llibre de tankes i haikus, Hybrida, de Mònica Miró Vinaixa. La veritat és que, aquest, me'l vaig comprar jo, per Sant Jordi, i ella me'l va pagar una setmana després. Els capítols són: Signes - Tintes - Fites - Lapses - Cendres. Alguns en català i en llatí, amb la traducció. Aquest ja el vaig llegir el mes passat.
    Ja no me’n caben més, de llibres, a les llibreries que tinc repartides per tota la casa. Els que no he llegit encara, d'aquests últims regals, els tinc damunt d'una cadira del menjador i, un cop llegits, els posaré on pugui, si és que encara hi caben...!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada